by

Paspirtukai ir dviračiai nori dėmesio

Prieš kokį pusmetį ar metus kažkur interneto komentaruose pamačiau leptelėjimą (gal Šimašiaus), kad į Vilnių vienu metu yra nusitaikiusios 3 elektrinių paspirtukų nuomos įmonės. Dar visai nesenai klausiau vieno pažįstamo Vilniaus politiko, kaip ten jos ruošias ateit ir ar nebijo konkuruot. Sako, jos viskuo ten pačios rūpinas, o tokią paslaugą teikt buvo nusiteikusios gal net daugiau nei 3, net 6 ar 7. Krapštau galvą, netikiu. Skaičius didelis. Prieš kelias dienas priešrinkimine nuotaika buvo pranešta žinia, kad ateina net 5 įmonės vienu metu. Kolkas atrodo gan realu.

Mindaugo Milinio nuotrauka (iš straipsnio delfi.lt)

Mano idėjos politiniam lauke kartais atrodo visiškai paprastai – pasidomiu ką ir kaip daro Vilnius, Kaunas, Šiauliai ir jei pas juos geriau – nukopijuokim ir pritaikykim Klaipėdoj. Jei gali Vilnius net 5, tai kodėl Klaipėdoj bent 1 nepasikvietus? Užsienio pavyzdžiai aišku dar kiečiau būtų, bet kartais nebūtina taip toli dairytis. Klausiu to vilniečio, kaip jums pavyko tas paspirtukų įmones prisikviest. Sako, jie savivaldybei jokių didelių pageidavimų neturi – patys čia eina savo iniciatyva, tik prašo, kad būtų padorūs takai, kažkur nulygint borteliai ir viskas.

Aha! Štai čia ir prasideda. Nors pats Klaipėdoj važinėju tiek dviračiu, tiek paspirtuku beveik kasdien, retai susimąstydavau dėl dviračių takų kokybės, kol neįstojau į feisbuko grupę „Klaipėdos dviračių takai„. Stebina, kad toj grupėj nėra vien tik drebiama, kaip viskas blogai ir netvarkoma (nors pačiam matant tas nesąmones, nervas irgi suima). Kai kurie pranešimai ten būna tokie išsamūs, su schemom, išmatavimais, konkretūs pasiūlymai ką ir kur pakeist, kad atrodo imk visas grupės žinutes ir daryk.

FB paveikslėlis, priverčiantis susimąstyt

Iš to kyla ir mintis – įtraukti sprendimo teisėn šios feisbuko grupės atstovą ar atstovus dėl visų transporto infrastruktūros objektų mieste. Aha, taip ir parašyt nutarime – feisbuko grupės atstovo įtraukimas į komisiją. Jei rimtai ir tvarkingai, tai turėtų būt įkurta dviračių mėgėjų bendruomenė (beje, tokia yra, tai gal tereiktų Klaipėdos skyriaus išgryninimo ar pan.), būtų aiški jos struktūra, valdyba, aiškus po organizacija pasirašiųsių skaičius ir jau tada galima oficialiai jai suteikti galios, nes žinom kiek ir ko atstovaujama. Gali atrodyt rizikinga, kad viskas staiga sustos ir negalėtume mieste nieko absoliučiai daryt, nes piktybiniai dviratistai viską vetuos, bet aš netikiu, kad žmones yra tokie, jei jiems protingai suteikta sprendimo teisė. Nesąmonių pridaro visi, net ir politikai, kurie turi daug didesnes sprendimo teises. Laikui bėgant priprasim. Tokias idėjas – atiduoti sprendimo teisę kuo plačiau gyventojams, bendruomenėms daugelis rinkimų dalyvių savo programose rašo. Mes, liberalai, ne išimtis.

Savivaldybėj transporto skyriuj taip pat turėtų atsirast atsakingas žmogus už visus takus, kurie nėra skirti automobiliams ir sunkiajam transportui. Jo darbas – prižiūrėt visus projektus kad jie būtų draugiški dviračiams, organizuoti stulpų pašalinimus nuo takų, tuos pačius bordiūrus nulygint ir pan. Geriausia, aišku, kad jis pats važinėtų dviračiu, tuomet ir darbas mielesnis širdžiai bus. Ir kuris žinotų dėlko dviratistai taip nemėgsta trinkelių.

Su dviračių takais, kuriems nieks dėmesio neskiria yra užburtas ratas. Politikai ir savivaldybininkai galvoja, kad dauguma važinėja mašinomis ir jiems reikia skirt pagrindinį dėmesį. O kur dar fūros, uostas ir autobusai visokie. Dviračiais kasdien naudojas labai mažai žmonių. Bet jei nėra takų, tai nieks ir nenori jais naudotis. Pirmas žengt priekin turi miestas – kai žmonės pamatys kokie geri dviračių takai, patys ant jų pradės lipt. Tada atlaisvės ir gatvės, ir automobiliams vietų tiek daug nereiks. Čia reik politinės valios pirmiausia.

Vienas geras dviračių takas kažkokiu būdu atsirado per Hageno kalną Kuršių Nerijoj. Net teko dar kart prisimint ir įsitikint, jog ten tikrai Klaipėdos miesto teritorija, o ne Neringos. Poilsiautojai, be abejo, ten gausiai važiuoja vasarą. Bet priminsiu, kad mes žiemą beveik neturim sniego. Turim galimybę dviračiais važinėt ne tik į pliažą bet visam mieste ištisus metus. Pinigai, nukreipti į dviračių takus yra labai nedideli, palygint su tuo, kiek išleidžiame gatvėms. Šis padidėjimas turi ateit anksčiau ar vėliau.

Dvigubas dvimpenktas kadras, kad atsimintumėt prabalsuot

Rašyk komentarą

Comment